dissabte, 28 de desembre del 2013

Fins aquí la meva primera aventura


És el moment de dir: fins aquí la meva primera aventura. Però que sens dubte no ha acabat.
Aquestes han estat totes les meves entrades realitzades fins avui per explicar-vos de la millor manera possible els continguts treballs a  les classes de COED I GITIC
No vui despedir-me encara,sense abans dir-vos,que el realitzar aquest blog m'ha ajudat a aprendre coses noves gràcies a tot el que hem realitzat durant aquests mesos i a aprofunditzar en altres que ja sabia.

Pel que fa referència a GITIC he pogut aprendre que són les TIC i tots els aspectes que van relacionats amb aquestes. Hem après quines son les eines per a comunicar-nos digitalment i per a la gestió de la informació.

He après a utilitzar programes com ara: l'Scratch, Pearltrees,Prezi i altres que fins ara no havia utilitzat i m'he adonat de la gran utilitat que té a les aules i de la importància que se li ha de donar per a poder ser un bon mestre.

Gràcies a l'assignatura de COED, m'he adonat que el llenguatge és molt més del que nosaltres podem percebre i molt més que un mitjà de comunicació.Cal dir que hem pogut veure amb els nostres propis ulls que existeixen diverses maneres de descriure a les persones,objectes,sensacions,paisatges...etc. M'he adonat també de la importància que té parlar en públic i del que és la competència comunicativa. Gràcies als exercicis realitzats a classe he pogut aprofunditzar en aquests aspectes i millorar la meva exposició oral, el control dels nervis, la naturalitat a l'hora d'expressar-me...etc. He pogut aprendre de que es tracta el codi escrit i el codi oral i les diferències que hi han entre ells.

Abans de despedir-me m'agradaria dir-vos que molts cops el valor que li donem a les paraules no sempre és el mateix per a tothom i que cada persona li pot donar connotacions diferents. I així ens vam adonar realitzant un exercici a classe de COED, on a partir de les paraules que se'ns donava: Brut, impur, infecte, llardós, merdós, porc i ronyós, havíem de dir quina era la que créiem pitjor puntuant de l'1 al 9.

M'agradaria destacar també la importància de la comunicació basant-me en el vídeo on parlava Guillem Orozco (Professor i investigador del departament d'Estudis de Comunicació social de la Universitat de Guadalajara,Mèxic).
I fer especial èmfasi en que hi ha que aprendre uns mínims per a entrar en el món de la tecnologia. 

Comentar també que l'educació per als mitjans no pot ser exercici només per un sol "actor" sinó que ha de formar part de l'escola, la família, els educadors...etc.
Els mitjans de comunicació tenen una responsabilitat (ja que eduquen sense voler-ho) i no poden evadir aquesta responsabilitat educativa. S'ha de desenvolupar la pedagogia per a cada tecnologia per a que ens permeti treure tot el potencial. I cal tenir clar que les noves generacions s'adapten més als canvis ja que tenen la ment més oberta i hi han més avanços i més coneixements i a la vegada una millor disposició. Si voleu saber-ne més sobre aquest aspecte només cal que cliqueu a la paraula VÍDEO.


Moltes gràcies per a seguir-me en aquesta primera aventura!


4 comentaris:

  1. M'agrada molt el blog, el fons, les entrades.... molt guai gina!

    ResponElimina
  2. M'ha agradat molt com has estructurat les entrades de COED, et felicito! :)

    ResponElimina
  3. Estic d'acord amb la Mireia i l'Ari!!
    Bona feina Gina, et felicito pel blog en general i t'animo a seguir publicant!!

    ResponElimina
  4. Ginaaa la reflexió està genial!!!! molt bé :))

    ResponElimina